سید محمد باقر موسوی؛ مهدی فدایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تحول سواد بازاریابی دیجیتال بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای می باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و نیز جهتگیری پژوهش از نوع کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل میدهند. از نمونهگیری طبقهای متناسب برای نمونهگیری استفاده و حجم نمونه 266 ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تحول سواد بازاریابی دیجیتال بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای می باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و نیز جهتگیری پژوهش از نوع کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل میدهند. از نمونهگیری طبقهای متناسب برای نمونهگیری استفاده و حجم نمونه 266 نفر تعیین شد. در این پژوهش ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته در طیف 5 گزینهای لیکرت میباشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است. ضریب آلفای کرونباخ بدست آمده از کل سوالات نشاندهنده پایایی خوب ابزار است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج آزمونها بیان داشت که متغیرهای قیمت، امنیت و اعتماد، محیط بازاریابی دیجیتال، ویژگی محصول و سهولت خرید بر تبلیغات تجاری فروشگاههای زنجیرهای در تحول سواد بازاریابی دیجیتال تأثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تأثیر گذار نبوده است.